Algemene voorwaarden Service en onderhoudscontract

1. Dienstverlening

KW Airconditioning (hierna te noemen “het Bedrijf”) biedt vakkundige service en onderhoud aan airconditioningssystemen. Door het afsluiten van een onderhoudscontract stemt de klant in met de periodieke service zoals beschreven in het gekozen contract.


2. Onderhoudscontracten

Het Bedrijf biedt verschillende onderhoudscontracten aan voor airconditioningssystemen, zoals het Basiscontract, Comfort contract en Premium contract met daarbij het toevoegen van extra airconditionings. De klant kan kiezen welk contract het beste past bij hun behoeften en apparatuur.


3. Periodiek Onderhoud

  • Het periodieke onderhoud zoals beschreven in de gekozen contracten omvat standaardprocedures zoals reiniging van condensor- en verdamperunits, controle van koelmiddeldruk, thermostaatinstellingen, luchtfilter, bedrading, aansluitingen en een visuele inspectie van de airco-installatie.
  • De frequentie van het onderhoud hangt af van het gekozen contract.


4. Planning van Periodiek Onderhoud

  • Het moment waarop periodiek onderhoud wordt uitgevoerd, hangt af van het type onderhoudscontract dat de klant heeft gekozen.
  • KW Airconditioning neemt het initiatief voor het plannen van een onderhoudsafspraak.
  • De planning zal hoogstwaarschijnlijk plaatsvinden in een periode met minder drukte om een soepele en efficiënte service te garanderen.


5. Tarieven

  • De tarieven voor de onderhoudscontracten zijn zoals vermeld op de website van het Bedrijf en zijn onderhevig aan verandering.
  • Prijzen zijn inclusief BTW en eventuele prijswijzigingen voorbehouden.


6. Betalingswijze

  • Betaling voor het onderhoudscontract geschiedt via SEPA automatische incasso op maandelijkse basis.
  • De klant dient het Bedrijf te voorzien van de benodigde bankgegevens voor de automatische incasso.
  • Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om de dienstverlening op te schorten bij niet-betaling van het verschuldigde bedrag.


7. Service en Garantie

  • Het Bedrijf garandeert vakkundige service en onderhoud aan de airconditioningssystemen van de klant.
  • In geval van storingen worden arbeidsloon en voorrijkosten gedekt volgens de voorwaarden van het gekozen contract.
  • Het Bedrijf streeft ernaar om storingen binnen een redelijke termijn te verhelpen na melding door de klant.


8. Minimale Looptijd en Opzegging

  • Alle onderhoudsabonnementen hebben een minimale looptijd van 2 jaar vanaf de datum van afsluiting met uitzondering van het Comfort contract dat een minimale looptijd heeft van 1 jaar vanaf de startdatum.
  • Na deze periode van 2 of 1 jaar is het mogelijk om het onderhoudscontract op te zeggen.
  • Bij opzegging dient de klant rekening te houden met een opzegtermijn van 1 maand.
  • Bijvoorbeeld: indien de klant op 25 januari meldt dat zij het onderhoudscontract wil stopzetten, wordt het contract per 25 februari beëindigd.


9. Vroegtijdige Opzegging

  • Bij vroegtijdige opzegging van het onderhoudscontract is de klant verplicht tot het betalen van een boete ter hoogte van het resterende bedrag tot aan het einde van de minimale looptijd van 1 of 2 jaar.
  • In geval van vroegtijdige opzegging is KW Airconditioning niet meer verplicht om verdere onderhoudsdiensten uit te voeren voor de resterende periode van het contract.


10. Aansprakelijkheid

  • Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onjuist gebruik van de airconditioningssystemen door de klant.
  • Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade.


11. Geschillen

  • Eventuele geschillen voortkomend uit het onderhoudscontract zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in het arrondissement waar het Bedrijf gevestigd is.


12. Wijzigingen

  • Het Bedrijf behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen. Klanten worden op de hoogte gesteld van dergelijke wijzigingen.

Door het afsluiten van een onderhoudscontract verklaart de klant akkoord te gaan met bovengenoemde voorwaarden met betrekking tot de dienstverlening, tarieven, betaling, service en garantie, minimale looptijd en opzegging, vroegtijdige opzegging, aansprakelijkheid, geschillen en eventuele wijzigingen bij KW Airconditioning


Opgesteld op dinsdag 29 oktober 2024